Метою викладання навчальної дисципліни є:

-                     формування стійких уявлень про будову судна, морехідних якостей судна, суднові пристрої та системи, наукове, технічне та організаційне забезпечення морехідних якостей судна. 

-                     підготовка фахівця з судноводіння до вирішення практичних задач ефективної експлуатації судна та забезпечення його морехідних якостей з урахуванням реальних умов плавання.

Завдання дисципліни – надати студентам знань та вмінь, в галузі професійної діяльності, розглянути будову судна, суднових пристроїв та систем, наукового та технічного забезпечення морехідних якостей судна.

У результатi вивчення навчальноi дисциплiни студент повинен 

знати:

-       сучасну класифікацію суден;

-       головні типи суден; їх архітектуру;

-       назви усіх приміщень судна , їх призначення;

-       основні закони статики, кінематики та динаміки рідини;

-       основні положення теорії судна;

-       основні розрахункові формули, вживані при обчисленні параметрів посадки і остійності судна при його завантаженні;

-       чинники, що впливають на диферент і остійність судна;

-       методику розрахунків і прийоми роботи з судновою документацією, використовуваною при розрахунках;

-       математичні залежності, що характеризують морехідні якості судна;

-       методи розрахунку і контролю параметрів морехідних якостей в суднових умовах.

-       поняття про конструкцію корпусу;

-       назви та призначення суднових пристроїв та систем.

вміти:

-       виконувати експлуатаційні розрахунки морехідних характеристик судна при складанні вантажного плану;

-       користуватися судновою документацією (таблицями і діаграмами остійності, посадки і міцності) і вирішувати практичні завдання за розрахунком міцності і параметрів посадки і остійності судна;

-       виконувати баластування судна;

-       виконувати розрахунок і перевірку нормованих параметрів остійності по вимогах Морського Регістра Судноплавства.

-       розпізнавати судна різного призначення за їх зовнішнім видом;

-       використовувати спеціальну літературу та інші інформаційні данні для розв’язання професійних задач;

-       мати навики виконання креслень.