Розробник БЕЛОУС КАТЕРИНА ВІКТОРІВНА, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри "Менеджмент і маркетинг"
Досвід викладання -понад 22 роки. Підвищення кваліфікації:
Інститут проблем ринку та економіко-екологічних досліджень, тема: «Сучасні методи мотивації у менеджменті підприємств морської галузі» (2021р).
Higher School of Security and Economics
“Current changes, specific and distinctive features of the Higher Education System in the European Union Countries” (2024)
Роб. телефон: 067-486-87-85
Email: karerinabelous@gmail.com
Публікації:
https://scholar.google.com.ua/citations?view_op=list_works&hl=uk&hl=uk&user=YFrgbzUAAAAJКурс формує у майбутніх
менеджерів сучасного управлінського мислення та системи спеціальних знань у
галузі менеджменту, формування розуміння концептуальних основ системного
управління організаціями; набуття умінь аналізу внутрішнього та зовнішнього
середовища, здійснювати планування діяльністю організації, прийняття адекватних
управлінських рішень, використання сучасних інструментів мотивації і контролю
персоналу.
Дисципліна «Менеджмент»
вивчає відносини між керуючий та керованою підсистемами організації. Дає уяву
майбутнім менеджерам о необхідності використання наукового підходу до
управління організацію. Показує необхідність використання сучасних засобів
менеджменту для ефективного функціонування організації.
Предметом дисципліни «Менеджмент» є сучасна теорія менеджменту та її застосування в діяльності організації, у тому числі на підприємствах морського транспорту.
Метою навчальної дисципліни є ознайомити студентів з термінологією, понятійним апаратом менеджменту і забезпечити його засвоєння; озброїти студентів системою знань у сфері теоретичних, методичних, інформаційних основ менеджменту; ознайомити студентів з основними функціями менеджменту, аналізу зовнішнього середовища, основним елементам планування, делегування повноважень, розробки і аналізу організаційних структур управління, інструментами та засобами мотивації персоналу, етапам контролю і прийняття управлінських рішень;; забезпечити засвоєння студентами інструментарію менеджменту; забезпечити формування вмінь та навичок впровадження і використання менеджменту в практиці діяльності підприємств; навчити конкретним прийомам поведінки та активної управлінської діяльності в умовах динамічного зовнішнього середовища.Завдання, що мають бути вирішаннями у процесі викладання дисципліни, є набуття здобувачами компетентностей за освітньо-професійною програмою для обов’язкових дисциплін з «Менеджменту»
Інтегральна компетентність (ІК):
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів логістичного менеджменту, соціальних та поведінкових наук.
Загальні компетенції (ЗК):
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях
ЗК5. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні.
ЗК12. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Спеціальні (фахові) компетентності (СК):
СК1. Здатність визначати та описувати характеристики організації.
СК2. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища.
СК5. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту
СК7. Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту.
СК8. Здатність планувати діяльністю організації та управляти часом
СК10. Здатність оцінювати виконувані роботи, забезпечувати їх якість та мотивувати персонал організації.
СК11. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.
СК12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення.
СК15. Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми здобувачі мають сформувати такі соціальні навички (Softskills):
· здатність визначати зв’язок між елементами у певній системі (системний аналіз під час вивчення навчального контенту, виконання практичних завдань, рефератів відповідно );
· усвідомлення соціальної відповідальності за результати прийняття рішень, здатність до саморозвитку і самовдосконалення, розуміння соціальної значимості професії (відповідно до ЗК5. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності);
· – тренування автономних дослідницьких навичок у процесі роботи з навчально-науковою літературою уміння працювати з інформацією, знаходити та використовувати ресурси Інтернет в процесі написання курсової роботи (відповідно до ЗК 10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні);
· здатність до безперервного розвитку та самовдосконалення (відповідно до ЗК12. Здатність генерувати нові ідеї (креативність));
· уміння ефективно організовувати свою роботу і грамотно розпоряджатися часом (організовувати самостійну роботу, своєчасно виконувати практичні завдання з дисципліни, вивчення додаткових джерел у рамках самостійної роботи);
· – здатність до комунікації та уміння аргументувати свою позицію (обговорення начального матеріалу і власних досліджень протягом семінарських занять).
У результаті вивчення дисципліни здобувачі повинні:
знати:
- сутність основних понять і категорій менеджменту (СК1);
- принципи та функції менеджменту (СК1, СК5);
-види зовнішнього середовища та його основні компоненти(СК2);
- основи планування, розробки місії і цілей (СК5, СК8);
- організацію взаємодії та повноважень( СК 7, СК5);
- основні типи організаційних структур управління (СК7);
- змістовні і процесні теорії мотивації (СК10, СК 11);
- етапи і системи здійснення контрою (СК8);
-сутність і методи прийняття управлінських рішень (СК12);
- основи і теорії лідерства (СК15)
вміти:
- аналізувати зовнішнє та внутрішнє середовище організації(ПРН4);
- визначати місію та цілі організації(ПРН3, ПРН4);
- вибирати стратегію розвитку(ПРН8);
- здійснювати процес делегування;
- аналізувати організаційні структури управління (ПРН7);
- застосовувати різні теорії мотивації(ПРН10);
- визначати і здійснювати етапи контролю (ПРН17);
- приймати управлінські рішення (ПРН4);
- застосовувати ті чи інші теорії лідерства в організації (ПРН3, ПРН17).
Вивчення дисципліни передбачає здобуття таких програмних результатів навчання (ПРН), які відповідають програмним результатам за освітньо-професійною програмою:
ПРН3. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства.
ПРН4. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень.
ПРН7. Виявляти навички організаційного проектування.
ПРН8. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації.
ПРН9. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи.
ПРН10. Мати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації.
ПРН17. Виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера.
Поточний контроль: перевірка практичних завдань, опитування з окремих тем.
Підсумковий контроль:
3й семестр – залік (теоретичні питання або тести)
4й семестр – іспит (теоретичні питання або тести); курсова робота
Залік, іспит – загальна оцінка розраховується як середнє арифметичне оцінок поточного та підсумкового контролю для визначення рівня здобутих результатів навчання з дисципліни.
Практичні та семінарські завдання – 40 балів.
Усне опитування за темами – 60 балів.
Виконання курсової роботи -75 балів
Захист курсової роботи -25 балів- Викладач: Белоус Катерина Вікторівна