Розробник курсу БЕЛОУС КАТЕРИНА ВІКТОРІВНА, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри "Менеджмент і маркетинг"

Досвід викладання - понад 22 роки.

 Підвищення кваліфікації:

Інститут проблем ринку та економіко-екологічних досліджень, тема: «Сучасні методи мотивації у менеджменті підприємств морської галузі» (2021р).

Higher School of Security and Economics

“Current changes, specific and distinctive features of the Higher Education System in the European Union Countries” (2024)

Роб. телефон: 067-486-87-85

Email: karerinabelous@gmail.com.

Публікації:

https://scholar.google.com.ua/citations?view_op=list_works&hl=uk&hl=uk&user=YFrgbzUAAAAJ

Навчальна дисципліна «Управлінські рішення» вивчає відносини між керуючий та керованою підсистемами організації. Дає уяву майбутнім менеджерам о необхідності використання наукового підходу до управління організацією. Показує необхідність використання сучасних засобів розробки управлінських рішень для ефективного функціонування організації.

Метою освітнього компонента є набуття студентами комплексу фундаментальних знань про теоретичні, методологічні та практичні засади процесу розробки, прийняття та реалізації управлінських рішень на підприємстві, формування цілісного розуміння майбутніми менеджерами процесу управління сучасними підприємствами в умовах трансформації національної економіки.

Завдання, що мають бути вирішаннями у процесі викладання дисципліни, є набуття здобувачами компетентностей за освітньо-професійною програмою для вибіркових дисциплін з «Менеджменту»

Інтегральна компетентність (ІК):

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів логістичного менеджменту, соціальних та поведінкових наук.

Загальні компетенції (ЗК):

ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях

ЗК5. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні.

ЗК12. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

Спеціальні (фахові) компетентності (СК):

СК1. Здатність визначати та описувати характеристики організації.

СК2. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища.

СК7. Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту.

СК8. Здатність планувати діяльністю організації та управляти часом

СК10. Здатність оцінювати виконувані роботи, забезпечувати їх якість та мотивувати персонал організації.

СК11. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.

СК12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення.

СК15. Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми здобувачі мають сформувати такі соціальні навички (Softskills):

·                 здатність визначати зв’язок між елементами у певній системі (системний аналіз під час вивчення навчального контенту, виконання практичних завдань, рефератів відповідно до ЗК5);

·                 усвідомлення соціальної відповідальності за результати прийняття рішень, здатність до саморозвитку і самовдосконалення, розуміння соціальної значимості професії (відповідно до ЗК5. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності);

·                 – тренування автономних дослідницьких навичок у процесі роботи з навчально-науковою літературою уміння працювати з інформацією, знаходити та використовувати ресурси Інтернет в процесі написання курсової роботи (відповідно до ЗК 10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні);

·                 здатність до безперервного розвитку та самовдосконалення (відповідно до ЗК12. Здатність генерувати нові ідеї (креативність));

·                 уміння ефективно організовувати свою роботу і грамотно розпоряджатися часом (організовувати самостійну роботу, своєчасно виконувати практичні завдання з дисципліни, вивчення додаткових джерел у рамках самостійної роботи відповідно до ЗК4);

·                 – здатність до комунікації та уміння аргументувати свою позицію (обговорення начального матеріалу і власних досліджень протягом семінарських занять відповідно до ЗК5).

У результаті вивчення дисципліни здобувачі повинні:

знати:

·       -зміст основних понять дисципліни (ЗК5);

·       класифікацію управлінських рішень (СК1, СК2);

·       -структуру і технологію процесу прийняття рішень (СК12);

·       -основні фактори якості та ефективності управлінських рішень(СК12);

·       -практику організації процесів розробки і прийняття управлінських рішень успішних організацій (СК10, СК11);

·       -можливості сучасних інформаційних технологій в розробці і організації виконання управлінських рішень( СК12).

вміти:

·                 самостійно аналізувати і застосовувати різні алгоритми розробки рішень стосовно конкретних проблем організації (ПРН4);

·                  враховувати реальні умови, в яких приймається рішення і фактори ризику ПРН8);

·                 демонструвати навички виявлення проблеми та обґрунтування управлінських рішень (ПРН9, ПРН10, ПРН4);

·                 застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації (ПРН8);

·                 демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та міжкультурності;

·                 робити обґрунтований вибір моделей прийняття рішень під час дослідження проблемних ситуацій(ПРН3, ПРН4);

·                 обирати та застосовувати адекватні критерії оцінювання якості та ефективності проектів управлінських рішень (ПРН17, ПРН4).

Вивчення дисципліни передбачає здобуття таких програмних результатів навчання (ПРН), які відповідають програмним результатам за освітньо-професійною програмою:

ПРН3. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства.

ПРН4. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень.

ПРН8. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації.

ПРН9. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи.

ПРН10. Мати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації.

ПРН17. Виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера.

Поточний контроль: перевірка практичних завдань, опитування з окремих тем.

Підсумковий контроль:

Залік (теоретичні питання або тести)

Залік – загальна оцінка розраховується як середнє арифметичне оцінок поточного та підсумкового контролю для визначення рівня здобутих результатів навчання з дисципліни.

Практичні та семінарські завдання – 40 балів.

Усне опитування за темами – 60 балів.