Анотація. Навчальна дисципліна «Управління програмами та портфелями проєктів» спрямована на формування у здобувачів системи знань щодо сучасних підходів та моделей управління програмами та портфелями проєктів, а також вмінь використовувати проектний підхід для вирішення завдань розвитку на різних рівнях управління задля досягнення стратегічних результатів з мінімальними витратами ресурсів.

Пререквізити для вивчення навчальної дисципліни «Управління програмами та портфелями проєктів»: базові знання з методології управління проєктами та стратегічного менеджменту.

Постреквізити для вивчення навчальної дисципліни «Управління програмами та портфелями проєктів»: результати навчання з дисципліни можуть бути використані для підготовки кваліфікаційної роботи відповідної тематики, а також вивчення інших вибіркових дисциплін.

Метою навчальної дисципліни є оволодіння здобувачами необхідних теоретичних знань та практичних навичок, які дозволять ефективно використовувати на практиці моделі, методи та інструментарій управління програмами, портфелями проєктів в ринкових умовах.

Завданнями, що мають бути вирішені у процесі викладання навчальної дисципліни, є поглиблення здобувачами загальних і спеціальних компетентностей за ОПП «Проєктний менеджмент».

Інтегральна компетентність. Здатність розв’язувати складні задачі та проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.

Загальні компетентності (ЗК):

ЗК 1 - Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

Спеціальні (фахові) компетентності (СК):

СК 1 – Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів.

СК 4 – Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації.

СК 7 – Здатність розробляти проєкти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість.

СК 11 - Здатність впровадження проєктно-орієнтованого управління організацією шляхом застосування механізмів проєктного менеджменту задля досягнення цілей сталого розвитку.

Вивчення дисципліни сприяє поглибленню соціальних навичок здобувачів (Soft skills), які відповідають вимогам освітньо-професійної програми «

·       зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються – під час обговорення начального матеріалу, виконання практичних завдань, тощо (відповідно до ЗК 1);

·       здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним - вивчення додаткових джерел у рамках самостійної роботи (відповідно до ЗК 1).

У результаті вивчення дисципліни студенти повинні здобути:

знання про:

-       понятійно-термінологічний апарат дисципліни;

-       світову практику управління портфелем проєктів/програм;

-       сучасні системи знань/стандарти з управління портфелями проєктів та програм;

-       механізми управління портфелями і програмами розвитку організацій;

-       методи аналізу та оцінки ефективності портфелів та програм.

вміння:

-      застосовувати сучасну методологію розробки моделей управління програмами і портфелями проєктів;

-      застосовувати на практиці інструменти управління портфелем проєктів або програм;

-      виконувати профілювання місії програми та портфелю проєктів;

-      визначати цінність портфелю проєктів та програми розвитку підприємства;

-      виявляти потенційні компоненти портфелю проєктів, оцінювати та вибирати їх;

-      формувати та оптимізувати портфель проєктів;

Вивчення дисципліни передбачає здобуття програмних результатів навчання, які відповідають наступним програмним результатам за освітньо-професійної програми:

Ø ПРН 1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах;

Ø ПРН 3. Проектувати ефективні системи управління організаціями;

Ø ПРН 4. Обґрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї;

Ø ПРН 6. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність

Ø ПРН 12 Мати навички делегування повноважень та керівництва організацією (підрозділом);

Ø ПРН 14. Планувати і проводити наукові дослідження, демонструвати результати наукових робіт та готувати їх до оприлюднення;

Ø ПРН15. Виконувати дослідження проєктів, програм та портфелей проєктів з використанням сучасного інструментарію теорії та практики управління проєктами, в тому числі в транспортній галузі.