Автори курсу: доцент кафедри  "Управління логістичними системами і проектами", к.т.н. Прихно Юлія Євгеніївна

Рецензент: зав. кафедрою "Управління логістичними системами і проектами", д. е. н., професор Лапкіна Інна Олександрівна

звортній зв'язок

prykhnojulia@gmail.com - Юлія Євгеніївна

Дистанційний курс "Бізнес процеси управління проєктами" розроблено відповідно до робочої програми дисципліни "БПУП", складеної на кафедрі "Управління логістичними системами і проектами".

Анотація. Управління бізнес-процесами є одним з ключових чинників успіху будь-якого проєкту та підприємства в цілому. Реалізація проєктів на підприємстві вимагає постійного контролю і актуалізації бізнес-процесів. Дисципліна вивчає інструментарій процесного підходу, технології моделювання, опису та формалізації бізнес-процесів підприємства, методи контролю та ідентифікації проблем функціонування процесів, а також дієві технології покращення бізнес-процесів на підприємстві. 

Пререквізити для вивчення навчальної дисципліни «Бізнес-процеси управління проєктами»:  базові знання з методології управління проєктами та стратегічного менеджменту. 

Постреквізити для вивчення навчальної дисципліни «Бізнес-процеси управління проєктами»: результати навчання з дисципліни можуть бути використані для підготовки кваліфікаційної роботи відповідної тематики, а також вивчення інших вибіркових дисциплін.

Метою навчальної дисципліни є формування системи теоретичних знань і прикладних вмінь та навичок щодо використання принципів, методів й інструментів управління бізнес-процесами підприємства.

Завданнями, що мають бути вирішені у процесі викладання навчальної дисципліни, є поглиблення здобувачами загальних і спеціальних компетентностей за ОПП «Проєктний менеджмент».

Інтегральна компетентність. Здатність розв’язувати складні задачі та проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.

Загальні компетентності (ЗК): 

ЗК 3 - Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.

ЗК 6 - Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

ЗК 7 - Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

Спеціальні (фахові) компетентності (СК): 

СК 1  – Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів.

СК 5 – Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.

СК 7 – Здатність розробляти проєкти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість.

СК 11 - Здатність впровадження проєктно-орієнтованого управління організацією шляхом застосування механізмів проєктного менеджменту задля досягнення цілей сталого розвитку.

Вивчення дисципліни сприяє поглибленню соціальних навичок здобувачів (Soft skills), які відповідають вимогам освітньо-професійної програми:

здатність збирати, аналізувати й оцінювати необхідну інформацію, задавати потрібні питання; орієнтуватися у широкому інформаційному полі; (відповідно до ЗК 3);

здатність знаходити нестандартні нові рішення знайомих ситуацій, здатність генерувати і втілювати в життя нові ідеї; (відповідно до ЗК 6).

здатність планувати, ставити цілі та реалізовувати їх, аналізувати складні ситуації, знаходити оптимальне рішення; (відповідно до ЗК 7).

У результаті вивчення дисципліни студенти повинні здобути:

знання про: 

- понятійно-термінологічний апарат дисципліни;

- світову практику процесного та функціонального управління; 

- сучасні методології моделювання бізнес-процесів;

- етапи розвитку та змісту основних концепцій удосконалення бізнес-процесів організації;

- методів аналізу бізнес-процесів організації, оцінювання їх ефективності та методичних положень практичного застосування з метою вирішення конкретних завдань пов’язаних з пошуком варіантів їх оптимізації;

вміння:

- виділяти, описувати та аналізувати бізнес-процеси організації, обґрунтовувати рішення щодо їх оптимізації;

- здійснювати діагностику бізнес-процесів організації, оцінювати їх ефективність;

- оцінювати ефективність реалізації процесного підходу до управління організацією;

- використовувати методичні положення регламентації бізнес-процесів організації;

- застосовувати практичний інструментарій моделювання бізнес-процесів організації;

- працювати з програмними продуктами, призначеними для створення й оптимізації функціональної моделі підприємства. 

Вивчення дисципліни передбачає здобуття програмних результатів навчання, які відповідають наступним програмним результатам за освітньо-професійної програми:

ПРН 1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах;

ПРН 2. Ідентифікувати проблеми організацій, обґрунтовувати методи їх вирішення

ПРН 3. Проектувати ефективні системи управління організаціями;

ПРН 4. Обґрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї;

ПРН 6. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність

ПРН 7. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті.

ПРН 8. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією.

ПРН 12 Мати навички делегування повноважень та керівництва організацією (підрозділом);

ПРН 13. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу).

ПРН15. Виконувати дослідження проєктів, програм та портфелей проєктів з використанням сучасного інструментарію теорії та практики управління проєктами, в тому числі в транспортній галузі.

Академічна доброчесність: викладання дисципліни «Бізнес-процеси управління проєктами» ґрунтується на засадах академічної доброчесності, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових досягнень.

Питання академічної доброчесності регулюються Кодексом академічної доброчесності Одеського національного морського університету, що створює систему взаємовідносин здобувачів освіти, науково-педагогічних працівників і допоміжного персоналу, яка поєднує освітній процес і науково-методичну роботу, обмін знаннями, впровадження інновацій, культуру і інтелектуальний розвиток усіх членів спільноти.