Автори курсу: доцент кафедри "Управління логістичними системами і проектами", к.т.н. Прихно Юлія Євгеніївна
Рецензент: зав. кафедрою "Управління логістичними системами і проектами", д. е. н., професор Лапкіна Інна Олександрівна
prykhnojulia@gmail.com - Юлія Євгеніївна
Дистанційний курс "Бізнес процеси управління проєктами" розроблено відповідно до робочої програми дисципліни "БПУП", складеної на кафедрі "Управління логістичними системами і проектами".
Анотація. Управління бізнес-процесами є одним з ключових чинників успіху будь-якого проєкту та підприємства в цілому. Реалізація проєктів на підприємстві вимагає постійного контролю і актуалізації бізнес-процесів. Дисципліна вивчає інструментарій процесного підходу, технології моделювання, опису та формалізації бізнес-процесів підприємства, методи контролю та ідентифікації проблем функціонування процесів, а також дієві технології покращення бізнес-процесів на підприємстві.
Пререквізити для вивчення навчальної дисципліни «Бізнес-процеси управління проєктами»: базові знання з методології управління проєктами та стратегічного менеджменту.
Постреквізити для вивчення навчальної дисципліни «Бізнес-процеси управління проєктами»: результати навчання з дисципліни можуть бути використані для підготовки кваліфікаційної роботи відповідної тематики, а також вивчення інших вибіркових дисциплін.
Метою навчальної дисципліни є формування системи теоретичних знань і прикладних вмінь та навичок щодо використання принципів, методів й інструментів управління бізнес-процесами підприємства.
Завданнями, що мають бути вирішені у процесі викладання навчальної дисципліни, є поглиблення здобувачами загальних і спеціальних компетентностей за ОПП «Проєктний менеджмент».
Інтегральна компетентність. Здатність розв’язувати складні задачі та проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК 3 - Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
ЗК 6 - Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК 7 - Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Спеціальні (фахові) компетентності (СК):
СК 1 – Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів.
СК 5 – Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.
СК 7 – Здатність розробляти проєкти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість.
СК 11 - Здатність впровадження проєктно-орієнтованого управління організацією шляхом застосування механізмів проєктного менеджменту задля досягнення цілей сталого розвитку.
Вивчення дисципліни сприяє поглибленню соціальних навичок здобувачів (Soft skills), які відповідають вимогам освітньо-професійної програми:
• здатність збирати, аналізувати й оцінювати необхідну інформацію, задавати потрібні питання; орієнтуватися у широкому інформаційному полі; (відповідно до ЗК 3);
• здатність знаходити нестандартні нові рішення знайомих ситуацій, здатність генерувати і втілювати в життя нові ідеї; (відповідно до ЗК 6).
• здатність планувати, ставити цілі та реалізовувати їх, аналізувати складні ситуації, знаходити оптимальне рішення; (відповідно до ЗК 7).
У результаті вивчення дисципліни студенти повинні здобути:
знання про:
- понятійно-термінологічний апарат дисципліни;
- світову практику процесного та функціонального управління;
- сучасні методології моделювання бізнес-процесів;
- етапи розвитку та змісту основних концепцій удосконалення бізнес-процесів організації;
- методів аналізу бізнес-процесів організації, оцінювання їх ефективності та методичних положень практичного застосування з метою вирішення конкретних завдань пов’язаних з пошуком варіантів їх оптимізації;
вміння:
- виділяти, описувати та аналізувати бізнес-процеси організації, обґрунтовувати рішення щодо їх оптимізації;
- здійснювати діагностику бізнес-процесів організації, оцінювати їх ефективність;
- оцінювати ефективність реалізації процесного підходу до управління організацією;
- використовувати методичні положення регламентації бізнес-процесів організації;
- застосовувати практичний інструментарій моделювання бізнес-процесів організації;
- працювати з програмними продуктами, призначеними для створення й оптимізації функціональної моделі підприємства.
Вивчення дисципліни передбачає здобуття програмних результатів навчання, які відповідають наступним програмним результатам за освітньо-професійної програми:
ПРН 1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах;
ПРН 2. Ідентифікувати проблеми організацій, обґрунтовувати методи їх вирішення
ПРН 3. Проектувати ефективні системи управління організаціями;
ПРН 4. Обґрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї;
ПРН 6. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність
ПРН 7. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті.
ПРН 8. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією.
ПРН 12 Мати навички делегування повноважень та керівництва організацією (підрозділом);
ПРН 13. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу).
ПРН15. Виконувати дослідження проєктів, програм та портфелей проєктів з використанням сучасного інструментарію теорії та практики управління проєктами, в тому числі в транспортній галузі.
Академічна доброчесність: викладання дисципліни «Бізнес-процеси управління проєктами» ґрунтується на засадах академічної доброчесності, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових досягнень.
Питання академічної доброчесності регулюються Кодексом академічної доброчесності Одеського національного морського університету, що створює систему взаємовідносин здобувачів освіти, науково-педагогічних працівників і допоміжного персоналу, яка поєднує освітній процес і науково-методичну роботу, обмін знаннями, впровадження інновацій, культуру і інтелектуальний розвиток усіх членів спільноти.

- Менеджер: Андрієвська Віра Олександрівна
- Викладач: Прихно Юлія Євгеніївна