Метою вивчення дисципліни є формування розуміння претензійно-позовної роботи як підготовчої роботи подання позову до суду з метою захисту порушених прав і законних інтересів суб’єктів які діють на морському транспорті.

 

Завдання:

1.    Знайомство студентів із специфікою претензійної роботи на транспорті.

2.     Розуміння структури та особливостей функціонування страхової та претензійної діяльності на транспорті.

3.    Вміння тлумачити та застосовувати правила.

4.    Здобуття навичок урегулювання претензій або вміння подання позову.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

• нормативно-правові засади претензійно-позовної діяльності;

• загальні поняття з претензійної роботи на транспорті;

• етику комерційної діяльності;

• роль претензійної роботи на морському транспорті.

вміти:

• працювати з фіксованою інформацією та довідковою літературою;

• складати тексти претензій, відповідей на претензії, позовів, відзивів на позовні заяви;

 • оформляти документи з претензійно-позовної роботи, вести кореспонденцію;

 • застосовувати сучасні комп’ютерні технології як інструментарій підготовки і руху документів;

 • володіти методами збирання інформації;

 • забезпечувати високий рівень трудової, виробничої дисципліни;

 • підтримувати етику комерційної діяльності, забезпечувати культуру комерційних процесів та культуру умов праці.

 

Основні положення щодо порядку ведення претензійно позовної роботи. Основні завдання і суб’єкти ведення претензійно-позовної роботи. Основні завдання і цілі претензійно-позовної роботи. Сутність претензійно-позовної роботи. Посадові особи і відділи, які відповідальні за організацію претензійно-позовної роботи. Порядок ведення претензійної і позовної роботи на підприємстві. Обставини, які з’ясовуються при перевірці матеріалів претензії. Основні вимоги, які пред’являються до претензійно-позовної роботи. Аналіз претензійно-позовної роботи. Облік та звітність, що використовуються суб’єктом під час здійснення претензійно-позовної роботи.

Оформлення та розслідування випадків незбереження вантажів.  Загальні  види незбереження і їх характеристика. Реєстрація комерційних  актів, актів загальної форми. Строки складання актів і обставини, для посвідчення яких вони оформлюються. Опис результатів перевірки вантажу в комерційному акті. Організація проведення експертизи та оформлення її результатів. Розслідування випадків незбереження перевезень вантажів. Подача оперативних донесень. Відсилання комерційних актів для розслідування і порядок їх розгляду. Визначення відповідальності за комерційним актам. Терміни розслідування.

 

Ст. викладач: Стеба Анастасія Анатоліївна

+380949532334

steba@i.ua