ПЛАН ЛЕКЦІЙНИХ ЗАЙНЯТЬ З ДИСЦИПЛІНИ
«ПРЕТЕНЗІЙНО-ПОЗОВНА РОБОТА НА ТРАНСПОРТІ»
Лекція 1: Поняття суб’єкта господарювання та правові гарантії і способи захисту його прав та інтересів
Питання:
1. Поняття суб’єкта господарювання;
2. Підприємство як основна організаційна форма господарювання;
3. Правові гарантії і способи захисту прав і інтересів підприємств.
Лекція 2: Загальні засади досудового порядку врегулювання спорів (урегулювання розбіжностей господарських спорів безпосередньо підприємствами)
Питання:
1. Сутність і завдання досудового порядку вирішення спорів;
2. Правові основи претензійної роботи;
3. Порядок і строки пред’явлення претензій;
4. Порядок і строки розгляду претензій;
5. Особливості досудового порядку врегулювання окремих видів господарсько-правових спорів між господарюючими суб’єктами.
Завдання для самостійного виконання після розгляду теми – самостійне складання проекту претензії і відповіді на претензію від імені підприємства.
Лекції 3 і 4: Загальні положення щодо функціонування і діяльності судових органів в Україні
Питання:
1. Звернення до суду - як одна з основних форм захисту прав і інтересів господарюючих суб’єктів;
2. Правосуддя в Україні. Судова система України.
3. Загальні положення щодо юрисдикції Конституційного суду в Україні;
4. Загальні положення щодо цивільної юрисдикції;
5. Юрисдикція господарських судів;
6. Юрисдикція в адміністративних справах.
Лекція 5: Позов як основний засіб захисту порушеного права суб’єкта господарювання
Питання:
1. Виникнення права на позов і правові основи його реалізації;
2. Поняття, форма та зміст позовної заяви;
3. Загальний порядок подання позову;
4. Відзив на позовну заяву.
Завдання для самостійного виконання після розгляду теми – самостійне складання проекту позовної заяви й відзиву на позовну заяву від імені підприємства.
Лекція 6: Основні положення щодо порядку ведення претензійно-позовної роботи на підприємстві
Питання:
1. Основні завдання і суб'єкти ведення претензійно-позовної роботи на підприємстві;
2. Порядок ведення позовної роботи на підприємстві;
3. Аналіз претензійної і позовної роботи на підприємстві.